Przejdź do następnego zdjęcia, tam zaczyna się galeria.
Ferrari 328. Nikt tego nie ukrywa, 328 jest ewolucją modelu 308.
Wszedł do produkcji w 1985 roku, z zewnątrz od poprzednika różnił się zaokrąglonymi liniami, nowy przód i tył, niektóre części zapożyczone od Ferrari Mondial (światła i chłodnica).
Ferrari 328 jest dotychczas uważany za jeden z najmniej awaryjnych modeli, i najłatwiejszy w naprawach.
Tak jak 308, jego następca był dostępny z nadwoziem coupè (GTB) i targa (GTS).
328 jest też ostatnim Ferrari z V8 umieszczonym poprzecznie, silnik miał 3185cm³ i 270KM, co pozwalało osiągnąć pierwszą "setkę" w 6.3 sekundy i rozpędzić się do 263 km/h.
I, znowu, tak jak model 208, rok później (1986), na rynek trafił model GTB/GTS Turbo.
Pod maską pracował silnik całkowicie nowej konstrukcji. Nie, żartuje, silnik też pochodził od 208.
Komentarze