Mianowicie V8 o pojemności 1991cm³, wspomagany sprężarką firmy IHI o maksymalnym sprężeniu 1.05 bara. Według Ferrari, moc wynosiła 254 KM przy 6500 obr/min. a moment obrotowy był większy niż w silniku 3.2l: 328Nm kontra 304Nm.
Osiągi nie odchodziły zbytnio od wersji z większym silnikiem: przyspieszenie do 100 km/h w 6.3, prędkość maksymalna 253 km/h, kilometr pokonywał w 25.7 sekund.
Jak na tamte czasy, zaskakiwała również moc nominalna: 127.5 CV. Teraz to jest nic ale kiedyś niewiele silników miało takie liczby.
Żeby rozpoznać wersje Turbo od normalnej 328 bez patrzenia na znaczek z tyłu, trzeba być mistrzem zabawy "znajdź 3 różnice".
Wersja Turbo miała dodatkowe wloty powietrza NACA na wysokości tylnych kół, 5 wlotów na tylnym zderzaku i inaczej wyprofilowana górna część maski, żeby pomieścić intercooler.
Produkcje zakończono w 1989 roku, po wyprodukowaniu 7400 egzemplarzy, czyli prawie 20000 jeśli dołączy się do tego model 308, z którego pochodzi.
Komentarze